Voorbereidingen voor onze reis naar Nador! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van koetsveldschool - WaarBenJij.nu Voorbereidingen voor onze reis naar Nador! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van koetsveldschool - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen voor onze reis naar Nador!

Blijf op de hoogte en volg koetsveldschool

12 Maart 2014 | Nederland, Nederland

6 april is het zover: we gaan met 5 collega's van de Koetsveldschool naar Marokko! Op het moment zijn we druk bezig met de voorbereidingen.

We gaan de Shabab Elgheir School bezoeken. De school heeft ons gevraagd mee te denken over een aantal punten:
1. Opzetten van een uitwisseling tussen leerlingen en begeleiders voor de duur van 1 week.
2. Ervaringen uitwisselingen over het pedagogisch beleid.
3. Ontwikkelen van een leerprogramma, audio en visueel voor de leerlingen in Marokko
4. Ontwikkelen van een cursus voor ouders
5. Manier om kennis over te dragen vanuit Nederland mbt communicatie onderling van gehandicapte kinderen.

Wij hebben er heel veel zin en willen iedereen die interesse heeft via deze weg op de hoogte houden!

Verslag uit: Nederland, Nederland

Dag 2

08 April 2014

Dag 1
koetsveldschool

De Koetsveldschool is dé school voor kinderen met speciale onderwijsbehoeften. Wij bieden speciaal onderwijs aan leerlingen die zeer moeilijk leren(ZML). De leerlingen leren gewoon lezen, rekenen en schrijven, maar leren ook om samen te werken en samen te leven. Ons onderwijs is gewoon waar het gewoon kan en alleen speciaal waar dat nodig is. Leren kan soms best moeilijk zijn, dus zorgen wij altijd voor extra hulp. Het onderwijs in de groepen wordt verzorgd door een leerkracht en een assistent en het aantal leerlingen per groep is klein. Dit waarborgt de individuele aanpak die bij onze leerlingen zo goed werkt. Samen zorgen wij ervoor dat het leren leuk blijft en dat de leerlingen trots kunnen zijn op alles wat zij kunnen.

Actief sinds 12 Maart 2014