Dag 5, 6 en 7 - Reisverslag uit Nador, Marokko van koetsveldschool - WaarBenJij.nu Dag 5, 6 en 7 - Reisverslag uit Nador, Marokko van koetsveldschool - WaarBenJij.nu

Dag 5, 6 en 7

Blijf op de hoogte en volg koetsveldschool

13 April 2014 | Marokko, Nador

De werkbezoeken zitten erop en het is tijd om wat cultuur te snuiven.
Vandaag vertrekken we richting de geboortestreek van Salima, in het Rifgebergte.
Mohamed en Abdel pikken ons om half 10 op en daar gaan we.
Als we Nador verlaten komen we in een prachtig gebied met groene velden, sinaasappelboomgaarden en de bergen op de achtergrond.
Na zo'n anderhalf uur komen we bij de schoonfamilie van Salima.
We krijgen een rondleiding over het land en snuiven de geur van de sinaasappelbomen. In het prachtige ruime, vol mozaiek gedecoreerde huis staan de pannenkoeken en zelfgebakken koekjes al klaar. We krijgen koffie en thee en er is wifi!
Onze rit gaat verder, ditmaal echt de bergen in. In een klein dorpje op de berg is een leuk marktje vol verse kruiden en fruit. Vlakbij dit marktje staat het huis dat Salima heeft laten bouwen. We krijgen een rondleiding. Wat een droomplekje!
De tocht gaat door naar het geboortedorp van Salima: Tafoughalt
We ontmoeten hier haar familie. Salima heeft een neef met een verstandelijke beperking. El Bekai gaat niet naar school. Ook hij kan leuk tekenen en hij is blij met onze cadeautjes uit het magazijn van de Koets.
Vlakbij dit dorpje ligt een prachtig hotel. Een klein paradijsje met overal groene velden, bloemen en bergen om ons heen.
De perfecte plek om alle indrukken te verwerken.
Tasbah ala gair! (welterusten).
Er is tijd om uit te slapen maar na een blik op de omgeving is iedereen snel buiten. Slapen is zonde, het is zo mooi!
We worden om 12.00 opgehaald door Abdel en Mohamed. Er staat een tocht op het programma door de bergen, naar Zegzel, een vallei met watervalletjes en een mooie grot.
De volgende stop is Berkane, een mooie stad. We duiken even de Souk in om wat souvenirtjes te scoren, ook voor onze collega's.
Door naar Saidia, een mondaine kustplaats aan de grens met Algerije. We stoppen bij een parkeerplaats waar aan de andere kant de vlaggen van Algerije staan. Families staan hier naar elkaar te zwaaien. De grens overgaan is niet eenvoudig voor ze.
We lunchen aan het strand!
Mohamed ontroert ons enorm door een cadeau aan te bieden.
Het zijn 4 mooie kaarsjes en hij heeft dit voor ons gekocht door zo op onze manier Nicolet te kunnen gedenken. We steken de kaarsjes aan in branding en nemen onze tijd..........
Terug tot de orde van de dag. Een duik in de Middellandse zee en terug naar Nador.
Na nog een aantal 'noodzakelijke' boodschappen zijn we om 21.00 terug in het hotel.
Onze wekker gaat om 4.15 en het zit erop!
De laatste verrassing wacht ons op het vliegveld want we hebben vertraging.
We nemen afscheid van de meest bijzondere man van de reis, Mohamed.
Wat heeft deze man een indruk op ons gemaakt met zijn bescheidenheid, gedrevenheid en wijsheid. Hij heeft ons allemaal geïnspireerd om aan de slag te gaan! Zeker geen afscheid van Nador.
Insha Allah (met Gods wil)

Verslag uit: Marokko, Nador

Nador, Marokko

Uitwisselingsprogramma Koetsveldschool en Shabab Elgheir School

13 April 2014

Dag 5, 6 en 7

10 April 2014

Dag 4

09 April 2014

Dag 3

Dag 2

08 April 2014

Dag 1
koetsveldschool

De Koetsveldschool is dé school voor kinderen met speciale onderwijsbehoeften. Wij bieden speciaal onderwijs aan leerlingen die zeer moeilijk leren(ZML). De leerlingen leren gewoon lezen, rekenen en schrijven, maar leren ook om samen te werken en samen te leven. Ons onderwijs is gewoon waar het gewoon kan en alleen speciaal waar dat nodig is. Leren kan soms best moeilijk zijn, dus zorgen wij altijd voor extra hulp. Het onderwijs in de groepen wordt verzorgd door een leerkracht en een assistent en het aantal leerlingen per groep is klein. Dit waarborgt de individuele aanpak die bij onze leerlingen zo goed werkt. Samen zorgen wij ervoor dat het leren leuk blijft en dat de leerlingen trots kunnen zijn op alles wat zij kunnen.